Heslo: Přežít!

V pátek přežít filmový maraton se svými studenty, v sobotu a v noci na neděli přežít #SNM Star Wars maraton, v neděli vytasit pravítko, sadu zvýrazňovačů a s chutí do práce! Díky úkolu na Srovnávací mediální studia si sice celý týden můžu připadat hrozně cool, že čtu papírový noviny (hipster!), ale když mám po celém pokoji po podlaze rozložené pražské deníky, lezu tu po čtyřech s pravítkem a zuřivě přeměřuju reklamy, počítám četku a vypisuju si zahraniční zprávy, připadám si spíš poněkud hloupě. Tím spíš, že každý, kdo se náhodou vyskytne poblíž, si ťuká na čelo a kouká na mě značně nechápavě.

tabulka

 Na pondělní hodině se pak utvrdím v tom, že Pražský deník je prapodivný plátek. V tabulce vlevo  najdete změřenou plochu četky, plochu Babiše a plochu reklamy. Ceník reklamy pro jistotu  dodávám také, ať je obraz úplný. S plochou reklamy se ze všech sledovaných plátků – Práva, Lidovek, Blesku, MF Dnes a Hospodářek stal Pražský deník smutným rekordmanem (na čemž má velký podíl Penny market, zdravíme)

mapa

Po téhle hodině jsme se skupinově rovnou vrhli ještě na úkol na následující hodinu, zatím je to pouze #inprogress, ale aspoň nástin toho, jak si vede zahraniční rubrika Pražského deníku. Hezky přehledně, s pomocí krásné mapy – čím tmavší barva, tím víc zpráv z konkrétní země jsme za ty dva týdny zachytili. Mapa sice ještě není kompletní, nemáme hotové všechny dny, ale rýsuje se to přinejmenším zajímavě.

383

Na Digital humanities začíná další epická bitva s eRkem, kterou část třídy prohrává už na začátku, část odpadá v průběhu bitvy a já odpadám pět minut před koncem hodiny, protože se mi nechce nainstalovat RColorBrewer a nějaká další důležitá záležitost, takže k vygenerování wordcloudu se nakonec do hodinové dřině vůbec nedostanu. I sednu nad to doma znovu, pustím si Youtube tutorial, vyzbrojím se vším možným i nemožným (krom historie z hodiny, která se neuložila, že #gratulki). Nakonec s eRkem bojuju celkem úspěšně, dobojujeme se až k poslednímu kroku – a ve chvíli, kdy zbývá poslední řádek, mi vypíše eRko chybu a wordcloud se už podruhé nekoná. Takže jako náplast si generuju dva jiné v nezměrně primitivnějších a uživatelsky přátelštějších nástrojích.

wordcloud

Ten kruhový je vygenerovaný přes facebookovou aplikaci (která hned po tom, co jsem si wordcloud uložila, přestala fungovat a už třetí den hlásí fatální chybu, pročež se začínám bát, abych za to se svým štěstím ještě nemohla já) a druhý wordcloud je vygenerovaný přes Wolfram alpha, který se od našeho posledního setkání naučil analyzovat facebook a během minuty vám vyhodí veškerá data, která se týkají vaší  FB stránky, včetně krásných grafů, se kterými jsme se mořili minulou hodinu. Nutno dodat, že naše grafy jsou podstatně hezčí než ty, které generuje Wolfram.

Oba wordcloudy by měly shrnovat nejčastěji používaná slova na mém FB profilu (takže data, respektive slova, která do cloudu šla, by měla být stejná), přičemž čím větší slovo v cloudu je, tím častěji bych ho měla používat a tím větší by mělo mít důležitost. Tak tolik k tomu, jak moc jsou wordcloudy spolehlivé. Teď ještě nějak vybojovat bitvu s eRkem, abych k těmhle cloudům mohla přidat ještě třetí, svůj vlastní, který předpokládám, bude zase vypadat úplně jinak.

Advertisement

Posted on 24 listopadu, 2013, in Digital Humanities, Srovnávací mediální studia, StuNoMe. Bookmark the permalink. Napsat komentář.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s

%d blogerům se to líbí: